فایل رم گوشی بیست

  • ۰
  • ۰
دانلود

به طور کلی دیابت به چهار گروه دیابت نوع ۱، دیابت نوع ۲، دیابت حاملگی و دیابت به علل متفرقه تقسیم&zwnj بندی می شود.
دیابت نوع۱:
در دیابت نوع ۱ که ۱۵- ۱۰درصد کل موارد دیابت را تشکیل می &zwnj دهد، تولید انسولین از پانکراس به علت از بین رفتن سلول&zwnj های سازنده ی انسولین، متوقف می &zwnj شود. به همین دلیل افراد مبتلا به این نوع دیابت باید از بدو تشخیص، انسولین مورد نیاز بدن را به صورت تزریقات روزانه تأمین کنند. به همین دلیل به آن &ldquo دیابت وابسته به انسولین&rdquo نیز می گویند.
دیابت نوع ۱ اغلب در سنین زیر ۳۰ سال به وجود می&zwnj آید، لذا به آن &ldquo دیابت جوانی&rdquo نیز می گویند.
دیابت نوع۲:
دیابت نوع ۲ بیشتر در بالغین بالای ۳۰ سال و چاق دیده می &zwnj شود که ۹۰- ۸۵ درصد کل موارد دیابت را شامل می گردد و انسولین تولید شده از پانکراس در این افراد به خوبی عمل نمی &zwnj کند. در واقع یا پانکراس به اندازه ی کافی انسولین ترشح نمی&zwnj کند و یا این که انسولین ترشح شده، به علت وجود مقاومت سلول ها به انسولین مخصوصاً در افراد چاق، فاقد کارآیی لازم است.
به این نوع دیابت، &ldquo دیابت غیر وابسته به انسولین&rdquo یا &ldquo دیابت بزرگسالان&rdquo نیز می گویند.
دیابت حاملگی:
دیابت حاملگی به دیابتی گفته می &zwnj شود که برای اولین بار در طول حاملگی تشخیص داده شود. این نوع دیابت معمولاً گذراست و بعد از اتمام حاملگی بهبود می &zwnj یابد. خانم&zwnj های مبتلا به دیابت حاملگی بعداً در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند.
دیابت با علل متفرقه:
از علل متفرقه ی دیابت می &zwnj توان به جراحی، داروها (مثل کورتیکواستروئیدها)، سوء تغذیه و عفونت اشاره کرد.

۵ اصل کنترل دیابت عبارتند از:

آموزش، کنترل روزانه، تغذیه ی صحیح، فعالیت جسمانی و مصرف منظم داروها (قرص یا تزریق انسولین).

آیا دیابت درمان دارد؟

هنوز درمان قطعی برای دیابت پیدا نشده است. حتی روش&zwnj های جدیدی مثل پیوند سلول&zwnj های بتا به افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ نیز، به علت ضرورت مصرف داروی ضد َردِ پیوند به صورت مادام&zwnj العمر و عوارض احتمالی ناشی از آنها، برای اکثریت افراد مناسب نمی &zwnj باشد. با این وجود رعایت ۵ اصل کنترل دیابت که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد باعث می &zwnj شود تا افراد دیابتی بتوانند یک زندگی سالم در مقایسه با افراد غیر دیابتی داشته باشند و از پیدایش عوارض دیابت جلوگیری کنند.

شامل 46 صفحه word



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-105585-%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d9%87-%d8%af%db%8c%d8%a7%d8%a8%d8%aa-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%a7%db%8c/
  • ۹۵/۰۶/۲۷
  • reza arzi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی