فایل رم گوشی بیست

۴۷ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه80

فهرست مطا

لب

اوپک و منافع ملی

  1. امنیت عرضه

جدول شماره 2ـ تولید و مصرف در حوزه­ های اصلی ذخایر نفت

جدول شماره 3 ـ ذخایر و تولید و مصرف در کشورهای عضو اوپک

دکتر مسعود درخشان

صورت اولیه مباحث بخشهای سوم و چهارم این گزارش را قبلاً در مقاله­ ای1 برای اولین بار در نشست بین المللی « برخورد اندیشه­ ها» 2 با حضور کارشناسان نفت در محل دبیرخانه اوپک در وین ماه مه 1999 مطرح کردم. این مقاله، حاوی همان مباحث با تجدید نظر و نکات دیگری است که در خلال دو سال گذشته در برخی محافل دانشگاهی ارائه شده است. از آقای مهندس ناصر مواهبی از کارشناسان بر جسته نفت، صمیمانه سپاسگذارم که با دقت و حوصله فراوان، متن اولیه این مقاله را ملاحظه کردند و نکته­ های چندی را به نگارنده تذکر دادند. با وجود این، مسئولیت کاستیها و اشتباه­ های موجود البته با اینجانب است. 3

بهمن 1380

چکیده

42 سال قبل (1960) اوپک به ابتکار ونزوئلا تأسیس شد. کوشش­ های این کشور در متعاقد کردن ایران و عربستان و عراق در مورد ضرورت تنشکیل این سازمان، بسیار موثر بود. از بدو تأسیس اوپک، به ویژه بعد از افزایش قیمت نفت خام در سال 1974، این سوال همواره برای کارشناسان مسائل نفتی مطرح بوده است که آیا اوپک ابزارهای مناسبی در اختیار دارد تا بتواند بحران­ های حاصل از تغییرات عرضه و قیمت را به نحو مناسبی مدیریت کند؟

پیش فرض ما این است که تأمین امنیت عرضه نفت خام، مهم­ ترین هدف سیاستهای بین المللی انرژی در کشورهای پیشرفته صنعتی است. در این مقاله می­ خواهیم سه نکته زیر را نشان دهیم:

الف ـ بی ثباتی نسبی عرضه و یکنواختی و پایداری نسبی تغییرات تقاضای نفت خام از مهم­ ترین خصوصیات بازار جهانی نفت محسوب می­ شود؛ لذا قیمت نفت ماهیتاً بی ثبات است.

ب ـ اوپک تنها نهادی است که



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

فیلم آموزش برنامه نویسی سیشارپ در یونیتی برای مبتدیان پارت 8و9و10



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

دانلود رام فارسی تبلت مارشال Marshal ME-703

این فایل ۱۰۰ درصد تست شده است

نسخه اندروید: ۴,4٫۲

قابل فلش با Phoenix Suite و Live Suite



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

*تحقیق بررسی عزت نفس واعتماد به نفس در دانش آموزان*

تعداد صفحات: 34

فرمت فایل: word

فهرست : صفحه

- مقدمه................................................................................................................7

- بیان مساله..........................................................................................................7

- اهمیت مساله......................................................................................................7

- هدف کلی ......................................................................................................8

- هدف جزئی ....................................................................................................8

- فرضیه های تحقیق............................................................................................9

- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها......................................................................10

- مروری بر تحقیق انجام شده.............................................................................10

- روش تحقیق...................................................................................................10

- جامعه آماری ...................................................................................................10

- روش نمونه گیری ...........................................................................................10

- حجم نمونه گیری ..........................................................................................10

- تعیین ابزار اندازه گیری.................................................................................11

- شیوه های تجزیه و تحلیل داده ها..................................................................12

- تعاریف ........................................................................................................13

- ویژگی افرادی که دارای عزت نفس می باشند..............................................13

- عزت نفس در دختران و پسران ....................................................................14

- راههای ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموزان..............................................15

- نکات تقویت اعتماد و عزت به نفس در دانش آموزان......................................15

- نظریه یونگ و شتومن ( خودباوری ) ..............................................................17

- نظریه قرآن و احادیث...................................................................................18

- چگونگی تقویت اعتماد به نفس .....................................................................19

- رشد طبیعی تقویت اعتماد به نفس .................................................................22

- ما می توانیم .................................................................................................24

- خودباوری ...................................................................................................25

نتیجه گیری ....................................................................................................28

منابع فارسی ..................................................................................................29

منابع خارجی................................................................................................29

مقدمه :

در طول هزاران سال گذشته ، این مطلب ثابت شده است که انسان نیاز دارد که خودش را خوب بداند و تمام کارکردهایش را اخلاقی و منطقی جلوه دهد . بسیاری از روانشناسان این نظریه را پذیرفته اند که انسان دارای نیاز به عزت نفس است از میان این افراد کارن هورنای روشی را که توسط آن افراد تلاش می کنند خودپنداره ای خوب و مطلوب از خویش بدست آورده و از آن دفاع نمایند ، را مورد بحث قرار داده است . برخورداری از اعتماد به نفس قوی ، قدرت تصمیم گیری و ابتکار ، خلاقیت و نوآوری ، سلامت فکری و بهداشت روانی ، از جمله مفاهیمی است که در رابطه ی مستقیمی با میزان عزت نفس یا احساس خود ارزشمندی فرد دارد . برای اینکه فرد بتواند از حداکثر ذهنی و توانمندی های بالقوه خود استفاده کند باید از نگرش مثبت نسبت به خود و محیط اطراف و انگیزه ای غنی برای تلاش برخوردار باشد . از برجسته ترین ویژگی های صاحبان تفکر واگرا ، داشتن عزت نفس یا احساس ارزشمندی بالاست .

بیان مساله :

همره با زیستن در شرایط اجتماعی نیاز به احساس ارزش به نحو سالم و متعادل آن در انسان به وجود می آید و برای حفظ سلامت و تعادل روانی و حتمی تکامل وجودی او بسیار ضروری است معمولاً اگر بر این نیاز خللی وارد شود احساس حقارت و یا خود بزرگ بینی در فرد ایجاد می گردد ، هر دوی این احساس ها نشان دهنده ی این واقعیت است که فرد در صورت اختلال در احساس ارزشمندی قادر به درک واقعیات و واکنش های دیگران نسبت به خود نیست . علت اصلی احساس حقارت و خود بزرگ بینی را می توان در طرد شدن مستمر و مداوم از طرف والدین دانست عوامل مهمی در ایجاد و حفظ این دو ویژگی در افراد موثر است . از عوامل خانواده ، مدرسه ، جامعه و امکانات در دسترس گرفته تا عوامل حاکم براین موارد که از دسترس خارج است . در این میان نقش آموزشگاه و معلمان مهمتر است به طوریکه وایت و داکر اظهارمی دارند کشورهای زیادی در این دنیا این نظر را که نقش عمده مدارس و آموزشگاه ها باید انتخاب و طبقه بندی دانش آموزان باشد را تغییر داده اند ، معتقد شده اند که مهمترین نقش مدارس این است که به دانش آموزان یاری دهند که از نظر تحصیلی پیشرفت کنند . از آنجایی که شاهدان آن هستیم که فراگیران بدون دلیل فیزیولوژیکی و ناتوانائیهای ذهنی دارای افت تحصیلی هستند . سوال این است که آیا بین عزت نفس دانشجویان و پیشرفت تحصیلی آها رابطه ای وجود دارد ؟ عزت نفس به چه میزان در پیشرفت تحصیلی دخالت دارد . آیا اگر میزان عزت نفس دانش آموزان کاهش یابد احساس ضعف و ناتوانی در آنان به وجود می آورد . و بالعکس با افزایش عزت نفس و احساس ارزشمندی در دانشجویان تغییرات مثبتی درپیشرفت تحصیلی آنان به وجود می آورد و برای کسب موفقیت تلاش بیشتری خواهند کرد ؟ در این تحقیق سعی خواهیم کرد به بررسی و مقایسه رابطه ی عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پرداخته شود و راه حلی در این زمینه ارائه گردد .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

اثر بخشی آموزش راهبرد¬ های فراشناخت و خلاقیت بر خود پندارۀ تحصیلی

بصورت ورد ودر115صفحه

چکیده به منظور بررسی تأثیر آموزش راهبرد¬ های فرا شناختی و خلاقیت برخود پندارۀ تحصیلی دانش آموزان در یک روش شبه آزمایشی 54 نفر از دانش¬ آموزان دختر پایه هفتم یکی از مدارس منطقه 2 تهران از میان 75 نفر از دانش¬ آموزان همین پایه در مکان مذکور بصورت تصادفی ساده انتخاب و بصورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه (هر گروه 18 نفر ) گمارش شده¬ اند. افراد نمونه قبل و بعد از اجرای متغیر¬ های مسـتقل راهبرد¬ های فراشناختی (گروه آزمایشی1) و آموزش خلاقیت (گروه آزمایشی2) پرسشنامه خودپندارۀ تحصیلی (دلاور،1372) را تکمیل کرده¬ اند. آموزش راهبرد¬ های فراشناختی با استفاده از مدل سکستون و همکاران(1998) در گروه آزمایشی 1و آموزش خلاقیت با استفاده از مدل ویلیامز(1970) و تورنس (1962) در گروه آزمایشی 2 اجرا شده و گروه گواه هیچ نوع آموزشی دریافت نکرده¬ است. تحلیل کوواریانس چند متغیره نشان داده¬ است با 95 درصد اطمینان آموزش راهبرد¬ های فراشناختی بر خودپنداره تحصیلی دانش¬ آموزان پایه هفتم مؤثر است ضمن آنکه با 95 درصد اطمینان آموزش خلاقیت نیز بر خودپنداره تحصیلی این گروه از دانش¬ آموزان مؤثر می¬ باشد.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه23

فهرست مطالب

مقدمه 2

مواد غذایی 3

ازت 3

انواع کود نیتروژن 4

فسفر 4

عوامل مؤثر در نگهداری فسفر در خاک 5

پتاسیم 6

کلسیم 7

منیزیم 8

منگنز 8

مس 8

روی 8

گوگرد 9

برخی از علائم کمبود عناصر غذایی در گیاه 9

زمان و روش کود دهی 10

اثرات کودهای شیمیایی در خاک و محصول 13

کودهای طبیعی آلی 15

اثر کود دامی در حاصلخیزی خاک 16

مقدار و روش مصرف کود دامی 17

کود سبز 17

روشهای تشخیص کمبود عناصر غذایی 18

عوامل مؤثر دیگر در حفظ حاصلخیزی خاک 19

نتیجه 19

کمپوست 19

سایر کودهای آلی 20

مقدمه

با توجه به افزایش روز افزون جمعیت و ترقی سطح درآمد تقاضا برای خرید مواد غذایی روز به روز افزایش می یابد . از این رو ضروری است که تولید مواد غذایی چند برابرشود.

اراضی زیر کشت و سطح تولید کنونی آنها قادر به جوابگویی به تقاضای شکم های گرسنه نیست .قسمتی از راه حل این مسئله افزایش تولید مواد غذایی با افزایش عملکرد محصول در واحد سطح و کشت و کار اراضی درجه دومی است که به علت محدودیتهای خاصی بایر مانده است . علم حاصلخیزی و مطالبی در این مورد و تکنیکهای خاص آن می تواند کمک مؤثری به افزایش محصول بکند.

پس نتیجه می گیریم که :

ما می توانیم با استفاده از انواع کودها و مصرف مواد غذایی در خاک ، افزایش محصول هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی داشته باشیم .

مواد غذایی خاک:

علاوه بر اکسیژن، کربن و هیدروژن که اجزای اصلی ساختمان آلی گیاه را تشکیل می دهند،عناصر دیگری نیز در ساختمان سلولی و فعالیتهای فیزیولوژیکی گیاه شرکت دارند . عناصر اخیر عمدتاً از خاک جذب می گردند و به دو دسته عناصر پرمصرف (macronutrients)

وعناصر کم مصرف (microontutrients)تقسیم می شوند.

عناصر پر مصرف به مقدار زیادی مورد نیاز گیاه بوده و عبارتند از :

ازت ، فسفر، پتاسیم، کلسیم ، منیزیم و گوگرد .

عناصر کم مصرف که به مقدار کم مورد نیاز گیاه می باشند عبارتند از :

آهن ، منگنز ، مولیبدن ، بر ، مس ، روی و کلر .

این عناصر همیشه به اندازه کافی و برای حصول حداکثر ممکن رشد گیاه در خاک موجود نیستند . گاهی خاک از نظر یک عنصر کاملاًفقیر است . زمانی نیز عنصر در خاک موجود است اما نامحلول بوده و قابل جذب گیاه نیست و بالاخره گاهی غلظت یک عنصر در خاک آنقدر زیاد است که موجب مسمومیت گیاه می شود . برخی عناصر مانند آرسنیک ، آلومینیوم ، جیوه و سلنیم و &hellip نه تنها مورد نیاز گیاه نیستند بلکه وجود آن برای گیاه، انسان و دام خطرناک و سمی است . به خصوص عنصر سدیم که سبب افزایش شوری خاک شده و EC را بالا می برد و نمی گذارد که گیاه آب جذب کند .

*ازت :

ازت در ساختمان سلول گیاهی به صورت پروتئین ، اسیدهای نوکلئیک و کلروفیل شرکت دارد. منبع اصلی نیتروژنی که بوسیله گیاه جذب می شود گاز N2 است اما نیتروژن به شکل عنصری آن برای گیاهان عالی تر غیر قابل استفاده است . راههای اصلی تبدیل شدن نیتروژن به شکلهای قابل استفاده برای گیاهان عالی تر به شرح زیر است :

  • تثبیت بوسیله ریزوبیوم ها و سایر میکروارگانیزمهایی مه روی ریشه بقولات و بعضی گیاهان غیر بقول زندگی همزی دارند .
  • تثبیت به وسیله میکروارگانیزمهای آزاد زی خاک.
  • تثییت بوسیله یکی از اکسیدهای نیتروژن بوسیله تخلیه الکتریکی اتمسفر .
  • تثبیت بوسیله آمونیاک KO2- یاCN2- بوسیله یکی از فرایندهای گوناگون صنعتی که برای سنتز کودهای نیتروژن دار بکار می رود .

انواع کود نیتروژن

کودهای نیتروژن دار را می توان به دو دسته آلی طبیعی و شیمیایی تقسیم کرد . مواد آلی طبیعی منشأ گیاهی یا حیوانی داشته و منابع شیمیایی نه منشأ گیاهی دارندو نه منشأ حیوانی .

دسته کودهای آلی طبیعی نیتروژن دار را می توان با اضافه کردن کود حیوانی پوسیده و بقایای گیاهی کاملاً تجزیه شده تأمین کرد ولی دسته کودهایی شیمیایی را با اضافه کردن کودهایی چون آمونیاک مایع و محلولهای آمونیاک ، نیترات آمونیوم (N 33%-32%) ، مونو آمونیوم فسفات(N 11%-P 21%) ، دی آمونیوم فسفات (N 21%- P23%-21% )و اوره و &hellip تأمی



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
بیماری

تاریخچه :

برای اولین بار در سال 1962 مشاهده شد که به علت تظاهراتی که در کلیه میداد جزئی از برونشیت عفونی میدانستند . سالهای بعد بعلت مقاومت جوجه ها به برونشیت عفونی و علیرغم آن ایجاد بیماری مزبور و نیز به علت بروز عفونت بورس فابریسیوس مشخص شد که این بیماری از بیماری برونشیت عفونی جدا است لذا بیماری با نام Infectiuos bursal diseases شناخته شد و بعداً به گامبورو تغییر نام داد .

این فایل دارای 12 صفحه می باشد.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
30

تعداد 30 سوال از 1 دوره آزمون کتبی رشته شمع ساز از سری آزمونهای کتبی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با پاسخنامه مربوطه در این فایل ارائه شده است .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

موضوع فارسی: آیا شاد بودن ممکن است؟ خوشحالی، شخصیت و آسیب شناسی روانی

موضوع انگلیسی: Is it possible to be too happy? Happiness, personality, and psychopathology

تعداد صفحه: 7

فرمت فایل: PDF

سال انتشار: 2013

زبان مقاله:&zwnj انگلیسی

چکیده: انواع رابطه بین شادی، شخصیت و psychopatholgy در یک نمونه در دسترس (تعداد = 321، بزرگسالان، هر دو جنس) ارزیابی شده است. نتایج تجربی از دو مقیاس شادی و دو پرسشنامه، یکی از شخصیت (NEO-PI-R) و دیگر اختلالات شخصیت (مقیاس Loranger است)، آیا فرضیه آستانه دینر، که باعث تمایز بین شادی مطلوب و حداکثر اعلام نشده است. یا فرض سلیگمن، که فرض می شود که شادی هیچ محدودیتی وجود ندارد. نتایج اصلی است: الف) تاثیر منفی (روان رنجوری) منفی به خوشبختی در سراسر طیف گسترده آن مربوط؛ ب) برونگرایی و گشودگی نسبت به تجربه مثبت برای رسیدن به شادی در سراسر طیف گسترده آن مربوط؛ ج) در بقیه عوامل شخصیت اساسی، روابط خطی نیست، هر چند نه به معنای پیش بینی شده توسط دینر، و د) در اختلالات شخصیت، تمایلات تنوع مشاهده با توجه به نوع اختلال و نوع عامل خوشبختی است. در بیشتر موارد، رابطه نزدیک بین اختلالات شخصیت و ابعاد روان است به شیوه ای سازگار تأیید شده است. این نتایج در چارچوب روانشناسی بالینی، و نظریه عمومی در مورد خوشبختی بحث شده است.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

موضوع :

دانلود فایل فروشگاه تم (ThemeStore) سامسونگ A500FU با لینک مسقیم

حجم فایل : 27mb

ThemeStore-A500FU-BETA-3

/



دریافت‌فایل