فایل رم گوشی بیست

۱۳ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
دانلود

مقدمه

قبل از پیدایش چغندر قند معمولی مردم قند مورد نیاز خود را از نیشکر تامین می کردند یک دانشمند آلمانی در سال 1747 موفق شد که از چغندر قند (ریشه) قند تهیه کند.

از نظر اقتصادی چغندر قند یکی از محصولات مهم کشوری محسوب می شود زیرا ماده این گیاه بسیار قوی و پر نیرو است تاریخچه کشف آن از سال 1273 شمسی شروع شده که اولین کارخانه آن کرج بوده است اما امروزه تعداد این کارخانه بسیار بیشتر شده و حتی از 30 کارخانه بیشتر شده ولی تعداد کارخانه نیشکر زیاد نیست و به 2 یا 3 کارخانه می رسد. ریشه چغندر قند شکل مخروطی دارد تعداد کروموزمها در حالت دیپلونید 18 عدد است همان طور که ذکر شد علاوه بر قند مواد دیگری از چغندر بدست می آید که در حدود 90% ریشه حقیقی و 10% طوقه گیاه وجود دارد.


N ازت:

ازت مهمترین عنصری است که در زراعت چغندر قند به صورت کود مصرف می شود، زیرا خاکهای محدودی دارای مقدار کافی ازت به فرم قابل دسترس برای بدست آمدن حداکثر رشد این گیاه هستند وقتی که این عنصر محدود باشد عملکرد به نحو چشم گیری کاهش می یابد و ممکن است در برخی خاکها به نصف کاهش یابد. ازت اثر بارزی روی ظاهر گیاه دارد که قابل توجه ترین آنها، بهبود رنگ گیاه و افزایش قدرت سطح سبز گیاه (کانوپی) است.

زیادی ازت باعث کاهش غلظت قند در ریشه گیاهی (قند ریشه) می شود. ازت زیاد باعث کاهش کیفیت ریشه می شود.

ازت نمو برگها را افزایش داده و در نتیجه جذب به سرعت انجام می گیرد. و رشد سریع برگها در ابتدای دوره ای که قند تولید می شود، این دوره را طولانی کرده و مقدار محصول را افزایش می یابد. یک زراعت خوب چغندر قند برای آنکه قند و ریشه کافی تولید کند به 200-150 کیلوگرم ازت در هکتار نیاز دارد. اضافه کردن این مقدار ازت به خاک بستگی به حاصل خیزی زمین دارد. در خاکهای اسیدی بعلت اینکه نیترینیکاسیون خوب انجام نمی گیرد احتیاج به چغندر قند به ازت بیش از خاکهای خنثی و یا قلیایی است. جذب و مصرف ازت توسط چغندر در 80-70 روز اول زندگی کم و حدود اوایل خرداد ماه زیادتر است در اواخر زندگی گیاه نیز بایستی به گیاه ازت نداد زیرا تجمع قند کاهش می یابد. بیشتری مقدار ازت را بایستی هنگام کاشت اضافه نمود و حدود 6-5 سانتی متر زیر خاک کرد و در مرحله تنک کردن ازت را اضافه می کند.

---

این مقاله با صفحه بندی مناسب در 60 صفحه آماده ارائه میباشد . در فرمت word



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

لینک و پرداخت دانلود * پایین مطلب *

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش )

تعداد صفحه : 8

فهرست

نظریه دانشمندان

قوانین انعکاس و انکسار نور

نظریه فرما

نیوتن و انکسار نور

دو نظر از دو کتاب

و ...

مقدمه

سوره تکویر آیه 2 و 3 :

( إِذَا الشَّمْسُ کُوِّرَتْ * وَإِذَا النُّجُومُ انکَدَرَتْ )

« و هنگامى که ستارگان تیره و بى نور شوند * و هنگامى که کوه ها را به حرکت آرند و از جا برکنند » .

سوره انفطار آیه 1 و 2 :

( إِذَا السَّماءُ انفَطَرَتْ * وَإِذَا الْکَوَاکِبُ انتَثَرَتْ ) .

« هنگامى که آسمان بشکافد * و هنگامى که ستارگان پراکنده شوند » .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

این محصول در قالب ورد و قابل ویرایش در 29 صفحه می باشد.

چکیده

شورا باید همه جا باشد . امام خمینی ( ره ) شورا یکی از ارکان تقویت مدیریت است ولازمه تحقق اهداف است . وقرآن کریم به طور صریح مدیران را مکلف می کند که در اموری که نیاز مبرم به تحقیق دارد از افکار واندیشه های تابناک انسانها بهره مند شوند تا ضریب اطمینان جهت دستیابی به اهداف تسسهیل گردد . وشورا اسلامی موجب تحکیم وتعمیق ارزشها می شود . وزمینه ساز برای آموزش وارتقای سطح فرهنگی است . وتوسعه وتقویت فعالیت گروهها وسازمانها در گرو شورا ومشارکت است . وشورا موجب بسط مسئولیت پذیری وتقویت تصمیم سازی وتصمیم گیری جهت دست یابی به اهداف عالیه مدیریت به شمار می رود . ودر نهایت رسالت شورائیان با همیاری مدیران ایجاد محیط فرهنگی وانسانهای یا فرهنگ است . بهبود کیفیت ، بهره وری روحیه وانگیزش در مدیریت مشارکتی است .

مقدمه

مشورت ادراک وهوشیاری دهد عقلها را عقلها یاری دهد امر شاورهم برای آن بود کز تشاور سهووکثر کمتر شود عقل را باعقل دیگر یار کن امر شوری بینهم را کار کن عقل با عقل دگر عقلا شودنور افزون گشت ره پیدا شود انقلاب اسلامی در ایران با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی وبر خورداری از دو پشتوانه عظیم اسلامیّت وجمهوریّت وبا تکیه بر آیات نورانی قرآن کریم وسیره ی پیامبر عظیم الشان اسلام ( ص ) وائمه معصومین علیه السلام واندیشه های جاویدان امام خمینی ( ره ) ومقام معظم رهبری ، شورا ومشارکت مردم را لازمه ی توفیق واستمرار هدف های والای خود می داند ودر راستای اصول چهار گانه تحویلات مدیریتی برنامه های دولت یعنی تمرکز زدایی ، جلب مشارکت ، واگذاری اختیارات ، انعطاف پذیری در برنامه ها واجرا ، موجب پیشرفت امور ودست یابی به اهداف عالیه خواهد بود . انگیزه ی نیرومندی که مردم را با سمت شورای جلب می نماید این است که ذاتاً می خواهند بدانند ، از این رو بعد کنجکاوگر روحش او را به پرسش وا می دارد . توجه به مشورت در کارها آن چنان اثرات اجتماعی داشته است که در دو انقلاب یکصد ساله اخیر کشور ما یعنی انقلاب مشروطیت وانقلاب اسلامی ایران مضومن این دو آیه به عنوان مظهری از خواست واراده ملت در برابر استبداد وخود کامگی وحکومت مطلقه تجلی یافته است . در تالار مجلس شورای ملی سابق آیه « وشاورهم فی الامر » در برابر دیدگان نمایندگان قرار داشت واصل هفتم از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با استناد به این دو آیه ، شوراها اعم از مجلس شورای اسلامی تا شورای شهر وروستا ونظایر آنها را از ارکان تصمیم گیری واداره امور کشور می شناسد . اصل هفتم : طبق دستور قرآن کریم « وامرهم شورای بینهم » وشاور هم فی الا مر شوراها ، مجلس شورای استان شهرستان ، شهر ، محل یا بخش روستا ونظایر اینها از ارکان تصمیم سازی وتصمیم گیری جهت اداره امور کشور هستند .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

آواز وال ها ( whale song ) ، صدایى است که وال ها براى برقراى ارتباط تولید مى کنند. واژه
( song ) براى توصیف الگویى منظم و پیشگویى صداهایى که به وسیله گونه هایى از وال ها تولید مى شود ، مورد استفاده قرار مى گیرد. این مکانیسم براى تولید کردن صدا در خانواده وال سانان و پستانداران دریایى شامل : دلفین ها ، وال ها و نهنگ هاى دندان دار ، که به صدا براى ایجاد ارتباط بیشتر از حس هاى دیگر در پستانداران زمینى وابسته هستند ، استفاده مى شود ، زیرا سایر حسها در آب اثر محدود ترى دارد.

بینایى در پستانداران دریایى به دلیل اینکه نور در راه آب جذب مى شود محدود است. بویایى هم اثر کمترى دارد ، زیرا مولکول ها در آب خیلى آهسته تر پراکنده مى شوند تا در هوا. پستانداران دریایى از صدا ها براى برقراى ارتباط و تغذیه استفاده مى کنند.

طرفداران محیط زیست و وال شناسان ( cetologist ) معتقدند که افزایش صداها در اقیانوس هاى جهان به وسیله کشتیها و لرزه هاى دریاى باعث صدمه به وال ها مى شود.

تولید صداها

انسانها صدا ها را با بیرون راندن هوا از میان حنجره تولید مى کنند. تارهاى آوایى داخل حنجره باز و بسته مى شود و این امر براى تولید جریان هوا ضرورى است ، این جریانات همراه با گلو ، زبان و لبها صدا ها را تولید مى کنند.

وال ها صدا ها را با مکانیسم متفاوتى تولید مى کنند. این مکانیسم در 2 زیر خانواده عمده در وال ها متفاوت است: Odentoceti ( Toothed whale ، شامل دلفین ها ) و Mystceti ( Baleen wale ، شامل وال هاى بزرگ و وال هاى آبى )

شامل 10 صفحه فایل word قابل ویرایش



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:12

فهرست و توضیحات:

تئوری:

واکنش های اکسایش و کاهش

نکته ای در مورد پرمنگنات

پرمنگـنات چـون اکسیژن اتمی تولید می کند به عنوان یک گندزدا (ضد عفونی کننده) از آن استفاده می شود.

باید آن را کمی روی شعله چراغ گرم کرد به حدی که ته آن دست را گرم نماییدو حال بورت را از پرمنگنات پر می نمایی و به گیره متصل به پایه وصل می نمایید و عمل تیت را انجام می دهیم.

بدین گونه که در یک دست ارلن را نگه داشته و تکان می دهیم و توسط دست دیگر شیر بورت را کنترل می نماییم.

در این آزمایش به معرف نیازی نداریم چرا که پرمنگنات خود رنگی می باشد. حال اگر محلول پرمنگنات تمیز باشد رنگ آن بنفش باز می باشد و اگر کثیف باشد رنگ آن سیاه تیره (بنفش تیره) می باشد.

پس از تیتر کردن حجم مصرفی پرمنگنات 43.7cc بود. حال داریم:

A/67 × 20 = N2 × 43.7 ¬ N1V1 = N2V2



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)


تعداد صفحه:13

مقدمه

شرایط مناسب هر فعالیت قانونمند در گرو حضور مجموعه قانونى منسجم و متناسب با آن فعالیت است. در بسیارى از موارد، کاستیهاى قانونى و مقرراتى، قانونگذار را بر آن میدارد که با طرح مقررات جدید ابعاد تازه&zwnj ترى براى فعالیت پدید آورد یا ابهام&zwnj &zwnj &zwnj &zwnj &zwnj &zwnj هاى قانونى موجود را برطرف سازد. از این رو، گاه مراجعه به مجموعه&zwnj هاى مطوّل، اما پراکنده قانونى، نشان میدهد که چگونه قانون&zwnj گذار با پارهاى پیش&zwnj بینیهاى هوشمندانه بستر قانونى مناسب براى تکوین و تداوم فعالیت&zwnj هاى نوبنیاد را پدید آورده است.

دوران فعالیت بورس اوراق بهادار را می&zwnj توان به چهار دوره تقسیم کرد: دوره نخست (1357-1346)، دوره دوم (1367-1358)، دوره سوم (1383-1368) و دوره چهارم (از 1384 تاکنون)




دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

لینک و پرداخت دانلود * پایین مطلب *

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش )

تعداد صفحه : 6

فهرست

خطوط نشری و جزبی

طیف NGC4151 منتقل شده با انرژی بالا توسط چندرا

انتشار اتمی

مقدمه

در سال 1895 یک فیزیکدان آلمانی به نام ویلهِلم روئنتگن شکل جدیدی از پرتو را کشف نمود .وی آن را اشعه&zwnj ی ایکس نامید که برناشناخته بودن آن تاکید ورزد.این پرتوی اسرار آمیز قابلیت عبور از بسیاری مواد که نور مرئی را جذب می کنند٬ داشت. همچنین اشعه&zwnj ی ایکس قدرت جداسازی الکترون&zwnj های آزاد اتم را دارد. بیش از سال ها٬ این خصوصیات استثنایی٬ اشعه&zwnj ی ایکس را در بسیاری از زمینه ها مانند پزشکی و تحقیقات در مورد طبیعت اتم مؤثر ساخت. سرانجام اشعه&zwnj ی ایکس به عنوان شکل دیگری از نور معرفی شد .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

طرح گلدوزی 36

طرح

قابل نصب بر روی ماشین های گلدوزی تاجیما



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:4

فهرست مطالب

طامه الکبری: لحظه ای که به طور ناگهانی بر انسان فرود می آید و همه چیز را دگرگون می کند.
)
سوره نازعات، آیه۷۹ )

یوم تجد کل نفس ما عملت: روزی که انسان هر آنچه که کرده می یابد.

(سوره آل عمران، آیه۳۰ )

یوم لحمی علیها فی نار جهنم: روزی که کافران در آتش دوزخ تفتیده شوند.
)
سوره توبه، آیه (۳۵

یوم یقول نادوا شرکایی الذین زعمتم: روزی که منادی خداوند جار می زند که ای مشرکان کجایند شریکانی که برای من برگزیدید.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه15

فهرست مطالب

ولایت فقیه فلسفه ولایت فقیه

1 ـ فلسفه ولایت فقیه چیست؟

2 ـ آیا ولایت فقیه از نوع وکالت است یا تولی؟

3 ـ آیا مردم می&rlm توانند از نظرشان برگردند؟

4 ـ آیا « ولایت» فقیه مطلق است یا مشروط؟

5 ـ آیا تبعیت بی&rlm چون و چرا از غیر معصوم رواست؟

ولایت فقیه به این معنی نیست که فقیه خود در رأس دولت قرار بگیرد و عملا حکومت کند.نقش فقیه در یک کشور اسلامی، یعنی کشوری که در آن مردم، اسلام را بعنوان یک ایدئولوژی پذیرفته و به آن ملتزم و متعهد هستند، نقش یک ایدئولوک است نه نقش یک حاکم.وظیفه ایدئولوک اینست که بر اجرای درست و صحیح ایدئولوژی نظارت داشته باشد، او صلاحیت مجری قانون و کسی را که میخواهد رئیس دولت بشود و کارها را در کادر ایدئولوژی اسلام بانجام برساند، مورد نظارت و بررسی قرار میدهد.

تصور مردم آنروز ـ دوره مشروطیت ـ و نیز مردم ما از ولایت فقیه این نبود و نیست که فقها حکومت کنند و اداره مملکت را بدست گیرند بلکه در طول قرون و اعصار تصور مردم



دریافت‌فایل