فایل رم گوشی بیست

۱۹ مطلب در بهمن ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دانلود ترجمه مقاله مدلسازی مدیریت تصادف خودرو با روش KAOS *

دانلود ترجمه مقاله مدلسازی مدیریت تصادف خودرو با روش KAOS *

دانلود ترجمه مقاله مدلسازی مدیریت تصادف خودرو  با روش KAOS ؛ یک مقاله خوب برای رشته روانشناسی در 14 صفحه ترجمه شده و برای دانلود شما مهیا گردیده است.

 

چکیده:

داشتن نرم افزار مورد نیاز برای مفروضات لازم ، یک پیش شرط مهم برای توسعه نرم افزار است. KAOS نرم افزاری است که مبتنی بر تشریح سازگاری کامل و کافی بوده و به خوبی از نرم افزارهای مورد نیاز اندازه گیری و مفروضات سازمان یافته است. زمان مدلسازی و روش پوشش به صورت عمدی و ساختاری و کاربردی و رفتارهای سیستم هدف است. مدل فرعی و عملیاتی یکپارچه شده است. تکنیک های نیمه  رسمی و رسمی مکمل یکدیگر برای ساخت مدل  و تجزیه و تحلیل کامل ان است. آنها پشتیابنی اولیه داشته و استدلال افزایش د مدل های جزئی برای تنوع از اهداف، از جمله استدلال رضایت هدف و ارزیابی گزینه ی جایگزین و تجزیه و تحلیل خطر است و تهدید ها و درگیری ها و مدیریت قابلیت ردیابی دارد. در این مقاله زبان مدلسازی و روش تصادف ماشین، مورد مطالعه قرار می گیرد. مدل کلی تولید و ادغام به هدف و عامل و عمل و رفتار ، مدل اصلی از سیستم است. مقاله به تشریح برخی از ویژگی ها توسط KAOS برای مدل به صورت تدریجی اقدام نموده است که از جمله ان شناسایی هدف و پالایش و دامنه مفاهیم ساختار و تجزیه و تحلیل خطر بای افزایش کامل عملیاتی هدف است.


دانلود فایل



  • ۰
  • ۰
  • ۰
  • ۰
  • ۰
  • ۰

تحقیق در مورد ساده زیستى در سیره نبوى

تحقیق در مورد ساده زیستى در سیره نبوى

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه:9

 

 

 

 

پیامبر صلى الله علیه وآله مى‏فرمود:

«اللهمّ احینى مسکینا و امتنى مسکینا واحشُرنى فى زمرة المساکین‏(1)؛ خدایا! مرا مسکین و فقیر زنده نگاه‏دار، فقیر بمیران و در زمره فقیران محشورم نما.»

به راستى این خواست و پیام رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم سیره عملى وى در زندگى با برکت و پر رحمتش بود که تجلى آن در تمام سال‏ها، ماه‏ها، روزها، و... در وجود آن خورشید دو عالَم همچنان روشن ماند و مى‏توان جلوه این اخلاق حضرت را با یک بررسى مختصر در تمامى شئون زندگانى آن حضرت نظاره کرد. قرآن نیز در تبیین جایگاه واقعى و تکوینى رسول گرامى مى‏آورد:

«اى پیامبر! وجود تو براى تمام عالم هستى، رحمت است.»(2)

امام باقر علیه السلام در بیان نخستین اصلِ اقتصاد در زندگى مى‏فرماید: «در بررسى وضعیت اقتصادى خویش ملاک و الگوى خود را آن کس که بیش از تو مال دارد، قرار نده؛ به گونه‏اى که آرزوى داشتن آنچه را او دارد، بنمایى و بر آنچه خود دارى، خشنود نباشى!»

پیامبر گرامى صلى الله علیه و آله و سلم نه تنها در زندگى، مسکین گونه زیست؛ بلکه در هنگامه وفات هم فقیرانه به دیدار معبود شتافت. چنانچه ابن عباس مى‏گوید:

«انّ رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم تَوَفَّى و درعه مرهونة عند رجلٍ من الیهود على ثلاثین صاعاً من شعیر اخذها رزقاً لعیاله(‏3)؛ حضرت هنگام وفات زره مبارک را در برابر 30  پیمانه (‏4) جو(که براى برآوردن نیازهاى تغذیه‏اى خانواده، قرض گرفته بود) نزد مرد یهودى در گرو نهاده بود.»

عایشه مى‏گوید:

پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله و سلم در حالى از دنیا رفت که از خویش دینار، درهم، گوسفند و شترى به جا نگذاشته بود.(5)

اگر در درستى آنچه که گذشت، تردیدى به خویش راه ندهیم و به توجیه و تأویل نپردازیم، چه‏ بسا بتوان از آنچه که در سیره رفتارى آن حضرت یافت مى‏شود، بهره جست و براى تحقق آن در زندگى رهروان و الگوپذیران آن حضرت، به تلاش و کوشش پرداخت و با اراده‏اى قاطع و نفى هر توجیه و تأویلى، بدان عمل نمود.

در این راستا به کلامى از امام باقر علیه السلام در بیان نخستین اصلِ اقتصاد در زندگى مى‏پردازیم که مى‏فرماید:

«در بررسى وضعیت اقتصادى خویش ملاک و الگوى خود را آن کس که بیش از تو مال دارد، قرار نده؛ به گونه‏اى که آرزوى داشتن آنچه را او دارد، بنمایى و بر آنچه خود دارى، خشنود نباشى!»

در پى این دستورالعمل، امام باقر علیه السلام به آیاتى از قرآن استناد نموده، و نحوه زندگى رسول گرامى را یادآور مى‏شود:

«فانّما کان قُوتُه الشَّعیر و حلواه التَّمر و وقودُهُ السَّعف اذا وجده(‏6)؛ غذاى رسول گرامى، جو و شیرینى ایشان، خرما و سوخت وى براى تهیه غذا و گرما، شاخه‏هاى درخت خرما بوده، البته تهیه این‏ها هم اگر برایش امکان‏پذیر مى‏بود.»

تکیه و تأکید بر جو و خرما(7) به عنوان مهم‏ترین مواد غذایى مورد استفاده حضرت، بیانگر نوع زندگى و سیره تغذیه‏اى ایشان است. در زمانى که پیامبر خدا صلى الله علیه و آله و سلم بالاترین جایگاه اجتماعى را دارا بود و رهبرى یک حکومت و بزرگ‏ترین مسئولیت اجرایى را در دست داشت و ساکنان شهر مدینه، از انواع گوشت‏، لبنیات و غذاهاى دیگر استفاده مى‏کردند، خرما و جو، ارزان‏ترین و فراوان‏ترین کالاى موجود بود که تهیه آن براى محروم‏ترین ساکنان مدینه امکان‏پذیر بود.

با بررسى بیشتر در مى‏یابیم که این نوع زندگى تنها ویژه شخص ایشان نبوده، بلکه خانواده آن حضرت نیز همین روش را داشته‏اند.


دانلود فایل



  • ۰
  • ۰
  • ۰
  • ۰

تحقیق در مورد امام علی

تحقیق در مورد امام علی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه11

 

فهرست مطالب

 

عیب جویی

غیبت

انگیزه وریشه های غیبت

آثار غیبت

منابع

1-نهج البلاغه

2-تفسیرسوره ی حجرات(سوره آداب)،محسن قرائتی

3-گنجینه ی علوی،محمد تقی نظری گلبرقی

4-کوثرکلام 2(گذری برمفاهیم نهج البلاغه)،مسلم قلی پورگیلانی

5-درمحضرعلامه طباطبائی ،محمدحسین رخ شاد

6-حدیث تربیت کودک ،مصطفی وجدانی

 

 

مقدمه

یکی ازکسانی که بیش ازهمه درروح وجان ما قداست یافته است وازکودکی وقتی نامش رابه زبان می آوریم ویا نام مقدسش رامی شنویم درخودنسبت به اواحساس شیدایی می کنیم وزندگی وحیات ما با نقل دلاوریها وازخودگذشتگی ها وویژه گیهای ممتازاورونق وصفا وعطرخاصی می گیردامیرتقواپیشه گان امام علی (ع)است .عشق به اودرخون ما جار ی است نبض ما با دوستی اومی زندوقلب ما با عشق اومی تپدولی سوال مهم واساسی این است که تاچه حداورامی شناسیم سیره عملی اوتاچه اندازه درروش زندگی ما جریان یافته است پرواضح است که تقدس علی (ع) درقلوب ما به مراتب ازشناخت سیره اوبیشتراست ما متاسفانه کمتربه این فکرافتاده ایم که علی(ع) رابه درستی بشناسیم اهداف عالی وانسانی ودینی اورادریابیم رهنمودهای هدایتگرانه اورابازشناسیم واین دردامروزجامعه ما است که سخت شیفته وشیدای اوییم بی آنکه بسیاری ازما حتی یکبارکتاب نهج البلاغه راخوانده باشیم علی (ع)یک اسوه است یک الگواست یک انسان کامل است هرکس می تواندروش اوراوسیره عملی اوراوفلش سیاسی اوراسرمشق زندگی خودقراردهد.

پیامبرعظیم الشان فرمودند:

«علی با قرآن وقرآن باعلی است این دوازهم جدانمی شوندتااینکه کنارحوض کوثربرمن واردشوند.»

همچنین محمدبن ادریس  شافعی امام شافعیها ازاهل سنت می گوید:

علی حبه جنه                 اما م الناس والجنه

وصی المصطفی حقا         قسیم الناروالجنه

 

علی کسی است که دوستی اوسپرآتش جهنم است .اوامام وپیشوای انسان وجنیان است .حقا اوست که وصی مصطفی وجانشین اوست .اوست که تقسیم کننده ومرزبهشت وجهنم است .

اما روش وسیره


دانلود فایل


برای شروع اینجا کلیک کنید
آدرس کانال تلگرامی سامانه کمپ ایران



  • ۰
  • ۰

سیستم پرسنلی و حقوق دستمزد

سیستم پرسنلی و حقوق دستمزد

-امکان تعریف پرسنل بصورت نامحدود همراه با مشخصات پرسنلی-سوابق آموزشی-احکام-افراد تحت تکفل-ارتقاءشغلی و...

-امکان ثبت کارگاههای مختلف-واحدهای سازمانی-جداول مالیاتی-مشاغل بیمه-مایا-کسورات و...

-امکان ثبت انواع کارکردهای پرسنل-اضافات ماهیانه-کسورات ماهیانه-اضافات سالیانه و...

-گزارش گیری از(حقوق ماهیانه-عواید سالیانه(عیدی سالیانه-بازخرید مرخصی-پاداش سالان-سنوات سالیانه)-لیست بانک-لیست بیمه-لیست خالص پرداختی-لیست مرخصی-لیست ماموریت-لیست حقوق-لیست مالیات-لیست هزینه واحدها به تفکیک واحد سازمانی-لیست درآمد و مالیات سالیانه)

-ارائه انواع فایلهای خروجی مربوط به دیسکت بانک جهت پرداخت حقوق-دیسکت بیمه-دیسکت دارایی و...)

-امکان ارتباط با انواع دستگاههای کارت ساعت

-صدور اسناد حقوق دستمزد در سیستم مالی بصورت اتومات

 

(ضمن عذرخواهی فایل های محصول بزودی آپلود میشود)

 

 


دانلود فایل

* به 5 کاربرکه بیشترین امتیاز رو تا 22 بهمن کسب نمایند، بدون قرعه کشی جوایزه نقدی اهدا خواهد شد.

* به کاربری که بیشترین افراد رو به سامانه معرفی کند، جایزه وِیژه کمپ یار تعلق خواهد گرفت.

* به سه کاربری که تا عید نوروز، یشترین پاسخ صحیح داده باشند جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

انواع جایزه نقدی در یک قدمی شما


برای شروع اینجا کلیک کنید
آدرس کانال تلگرامی سامانه کمپ ایران


  • ۰
  • ۰

گزارش کارآموزی اصول طراحی جیگ و فیکسچرها

گزارش کارآموزی اصول طراحی جیگ و فیکسچرها

خلاصه تاریخچه:

 

شرکت سایپا دیزل در سال 1342 با انعقاد قرارداد انحصاری با شرکت ماک تراکس و با نام ایران کاوه فعالیت خود را با مونتاژ کامیون های ماک و ساخت انواع تریلر آغاز نمود.

تعداد کامیون های تولیدی ایران کاوه طی مدت همکاری با شرکت ماک تراکس تا سال 1357 به 5700 دستگاه بالغ گردید.

به دنبال توقف تولید کامیون های ماک در سال 1357، شرکت سایپا دیزل به منظور بهره گیری ازظرفیت های موجود در ایجاد اشتغال، مونتاژ سایر وسایل نقلیه در بخش حمل و نقل جاده ای بار و مسافر را در دستور کار خود قرار داد.

در سال 1363 پس از بررسی های انجام شده در خصوص راه اندازی خط جدید تولید کامیون، قرارداد ساخت و تولید ولوو F12 در مدل های 4×6 ، 2×6 و 2×4 با شرکت ولوو تراکس منعقد گردید، انعقاد قرارداد تولید تریلرهای کفی با شرکت گوشا یوگسلاوی، از دیگر اقدامات برجسته سایپا دیزل طی این سال بود.

در روند تولید مطمئن طی سال  های 1363 تا 1380، تولید کامیون های ولوو NL12 و F12 به میزان بیش از 1000 دستگاه و با حدود 52% خودکفایی حاصل گردید.

اما در پی وضع استانداردهای زیست محیطی موسوم به استانداردهای یورو توسط اتحادیه اروپایی و عدم تجهیز کامیون های شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران به موتورهای دارای این استاندارد آلایندگی، شرکت سایپا دیزل به عنوان رکنی اساسی در صنعت حمل و نقل جاده ای با قریب به نیم قرن تجربه در این صنعت، با درک صحیح از شرایط و با عنایت به نقش خطیر خود در فائق آمدن به بحران حاصل از عدم مجوز تردد کامیون ها در جاده‌های اروپایی، با هدف بازسازی ناوگان حمل ونقل جاده ای کشور به ویژه در بخش ترانزیت، اقدامات گسترده ای را آغاز نمود و سرانجام پس از انجام بررسی ها و مذاکرات مقدماتی و انعقاد قرارداد جدید با شرکت ولوو تراکس، کامیون های ولوو مدل FH12 و NH12 که هم اکنون مجهز به موتورهای با استاندادرهای آلایندگی یورو 3 می باشد، در خط تولیدی محصولات سایپا دیزل جای گرفتند.

فناوری روز اروپا، کیفیت، ایمنی، راحتی، قدرت و استحکام کامیون های جدید ولوو، اختصاص بالغ بر 90% از سهم بازاردربخش کامیون های کشنده سنگین درسال81 را برای شرکت سایپا دیزل و بازار ایران به ارمغان آورد.

از طرف دیگر خلاء موجود در بخش نیمه سنگین و احساس نیاز مبرم به بازسازی ناوگان فرسوده داخل در این بخش از بازارمعرفی کامیون های به روز ولوو مدل FM9 و رنو MIDLUM را به دنبال داشته تا بدین ترتیب شرکت سایپا دیزل امروزه با تنوع محصول گسترده و با عرضه کامیون در تمامی بخش های سبک، متوسط، نیمه سنگین و سنگین در بیش از 23 مدل و همچنین انواع تریلر و اتاق بار، با سربلندی قادر به پاسخگویی به اطمینان مشتریان و جلب رضایت ایشان باشد.

ظرفیت تولید سایپا دیزل در حال حاضر، ساخت سالانه 20000 دستگاه انواع کامیون و 6000 دستگاه انواع تریلر و اتاق بار می باشد.

سرمایه گذاری و ظرفیت سازی در زمینه های تولیدی و تکنولوژیک، توسعه و ایجاد شرکت های تابعه، همکاری با شرکت های طراز اول جهانی در صنعت خودروهای تجاری، بازسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل داخلی و ترانزیت و عرضه محصولات به روز منطبق با استانداردهای جهانی به بازارهای صادراتی، کسب دو بار عنوان واحد نمونه صنعتی، استقرار سیستم مدیریت یکپارچه و اخذ گواهینامه های تطابق با استانداردهای استقرار سیستم مدیریت یکپارچه و اخذ گواهینامه های تطابق با استانداردهای 20000: 9001 ISD ، 2004: 14001 ISO و 18001 OHSAS و دریافت جایزه های ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی در سطح تقدیرنامه و کسب عنوان برترین شرکت گروه سایپا نه تنها جایگاه شرکت سایپا دیزل را به عنوان شرکت بلامنازع پیشروی بازار داخلی در بخش کامیون و تریلر تثبیت نموده بلکه دورنمای روشنی را در بازارهای منطقه برای این شرکت ترسیم نموده است.

هم اکنون نیز این شرکت در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافری با ارائه محصولات به روز MIDIBUS و MINIBUS گامی مطمئن در راستای عرضه محصولات مسافری برداشته است.

 

تعداد صفحات 50 word

 

فهرست مطالب

ردیف                                                                                                صفحه

 مقدمه........................................................................................................................................................................... 1

فصل اول:تاریخچه....................................................................................................................................................... 2

خلاصه تاریخچه.......................................................................................................................................................... 3

سالنامه........................................................................................................................................................................... 4

آرشیو............................................................................................................................................................................. 6

توان تولید.................................................................................................................................................................. 10

شرکتهای تجاری...................................................................................................................................................... 11

انتقال تکنولوژی....................................................................................................................................................... 11

فصل دوم:آشنایی با قیدوبندها............................................................................................................................. 25

مقدمه.......................................................................................................................................................................... 26

تعریف جیگ و فیکسچرها.................................................................................................................................... 27

دسته بندی جیگ و فیکسچر.............................................................................................................................. 28

تقسیم جیگ و فیکسچرها .................................................................................................................................. 28

فصل سوم:انواع روبندها......................................................................................................................................... 30

بوستر.......................................................................................................................................................................... 31

گوه های مخروطی  ............................................................................................................................................... 31

روبندهای زانویی...................................................................................................................................................... 31

روبندهای مکانیزه (هیدرولیکی و پنوماتیکی) ................................................................................................ 32

گیره ها و سه نظام ها............................................................................................................................................ 32

روبندهای غیر مکانیکی ........................................................................................................................................ 32

روبند مکشی............................................................................................................................................................. 32

روبندچرخشی........................................................................................................................................................... 33

روبند ناخنی.............................................................................................................................................................. 33

روبند بادامکی........................................................................................................................................................... 33

روبند دیسکی دایره ای لنگ................................................................................................................................ 33

روبند بادامکی اسپیرال........................................................................................................................................... 33

روبند گوه ای............................................................................................................................................................ 34

گوه ای تخت............................................................................................................................................................. 34

فصل چهارم:طراحی جیگ و فیکسچرهای پنوماتیکی(در واحد نمونه سازی)........................................ 35

مشاهدات.................................................................................................................................................................... 36

shop demerit.................................................................................................................................................... 38

تسترگان ها............................................................................................................................................................... 39

روبات ها..................................................................................................................................................................... 39

مدارات پنوماتیکی................................................................................................................................................... 40

طراحی فیکسچرهای جوشکاری پنوماتیکی..................................................................................................... 41

فصل پنجم :فیکسچرهای کن.............................................................................................................................. 42

فیکسچرهای جوشکاری و فیکسچرهای کنترلی............................................................................................. 43

فیکسچرهای کنترل................................................................................................................................................ 43

فیکسچرهای مدولار پین دار................................................................................................................................ 45

گیره های ماشینی بر روی صفحات مغناطیسی.............................................................................................. 45

ششم :بررسی جوانب طراحی.............................................................................................................................. 47

طراحی ابزار............................................................................................................................................................... 48

بررسی اقتصادی....................................................................................................................................................... 48

اصول اقتصادی بودن طرح.................................................................................................................................... 48

درجات آزادی........................................................................................................................................................... 48

قاعده1;2,3............................................................................................................................................................... 49

دستگاه مختصات مرجع......................................................................................................................................... 49

بدنه جیگ و فیکسچرbody............................................................................................................................... 50

قطعات پیش ساخته............................................................................................................................................... 50

منابع............................................................................................................................................................................ 51

نقشه های  modeling جیگ.................................................................................................................................  

           


دانلود فایل

* به 5 کاربرکه بیشترین امتیاز رو تا 22 بهمن کسب نمایند، بدون قرعه کشی جوایزه نقدی اهدا خواهد شد.

* به کاربری که بیشترین افراد رو به سامانه معرفی کند، جایزه وِیژه کمپ یار تعلق خواهد گرفت.

* به سه کاربری که تا عید نوروز، یشترین پاسخ صحیح داده باشند جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

انواع جایزه نقدی در یک قدمی شما


برای شروع اینجا کلیک کنید
آدرس کانال تلگرامی سامانه کمپ ایران


  • ۰
  • ۰

مقاله در مورد نخل گردانی در یزد

مقاله در مورد نخل گردانی در یزد

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه:12

 

  

 فهرست مطالب

 

در خصوص پیدایش نخل و وجه تسمیه آن تحلیل‌ها و تفسیرهای مختلفی وجود دارد:

نمایش‏هاى غم‏انگیز

نوحه‏هاى سوزناک‏

نفرت عزاداران از ستمگران معاصر خود

سوگوارى و قیام مشروطه‏

مبارزه علما با خرافات و آفات عزادارى‏

رضاخان و ماتم دارى‏هاى محرم‏

 

 

 

نخل‌گردانی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد مراسم محرم و عزاداری در یزد محسوب می‌شود و در بیشتر نقاط استان یزد در روز دهم محرم بعد از بجاآوردن نماز ظهر عاشورا هیات‌های مختلف به زیر نخل رفته و با صدای یاحسین یاحسین، سه بار نخل را به دور کلک حسینیه می‌گردانند.

 

در خصوص پیدایش نخل و وجه تسمیه آن تحلیل‌ها و تفسیرهای مختلفی وجود دارد:
1ـ نخل، برگرفته از خیمه مجمع حضرت موسی(ع) با اقتباس از تابوت عهد است. (صندوقی که خداوند بر مادر موسی (ع) فرستاد تا او را در آن قرار دهد، بعدها این تابوت به‌دست قوم او افتاد. از آن نگهداری کرده و از آن تبرک می‌جستند.)
2ـ نخل به قیام حضرت امام حسین(ع) اشاره دارد و می‌خواهد خاطره خیمه‌های حرم آن امام را در کربلا مجسم کند.
3ـ نخل یادآور گهواره دو گوشواره عرش مجید، یعنی حضرت امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است.
4ـ چون بدن مطهر و مقدس سالار شهیدان کربلا، حضرت امام حسین را بدون تشییع به خاک سپرده‌اند، شیعیان همه ساله به جبران، این رسم را تکرار می‌کنند و حجیم بودن نخل بیانگر عظمت و بزرگواری آن حضرت است. به‌طور کلی بزرگی و سنگینی این نخل‌ها گاهی چنان است که چند صدنفر مرد قوی باید آن را از زمین بردارند و بردوش گیرند و حمل کنند. در روزهای قبل از عاشورا اعضای هیات‌ها به تزئین نخل می‌پردازند. به این صورت که یک طرف از بدنه آنرا با آینه‌هایی کوچک و بزرگ آذین می‌بندند که نمایانگر نور افشانی پیکر حضرت امام حسین(ع) در آن است. طرف دیگر نخل روکش پارچه سیاهی دارد که شمایلی از درخت سرو به رنگ سبز در وسط قسمت سیاه پوش نصب شده است. در سراسر آن سر تیز دشنه‌ها یا شمشیر‌هایی فرو رفته که نمادی است از تیرها و زخم‌هایی که بر پیکر سرو مانند اما حسین وارد شد.در دو طرف دیگر به‌صورت قرینه، پرده سیاهی آویخته می‌شود که روی آن شکل شیر و بدن بی‌سرِ آغشته به خون نقاشی یا تکه‌دوزی شده است. درحالی‌که شیر بادهان خود بر آن بدن بوسه می‌زند و یا باقیمانده نوک دشنه‌ها و نیزه‌ها را از بدن مطهر خارج می‌کند. هنگام نخل گردانی یکی از سادات بر بلندای نخل قرار می‌گیرد و با صدای ضربات سنج و یاحسین نخل گردانان را هدایت می‌کند. گفتنی است در بیشتر محله‌های شهر یزد (شاه ابوالقاسم، بعثت، خیرآباد و...) نخل‌ها را آذین می‌بندند و در عصر عاشورا بعضی از آنان را در مسافت طولانی به حرکت در می‌آورند.


دانلود فایل

* به 5 کاربرکه بیشترین امتیاز رو تا 22 بهمن کسب نمایند، بدون قرعه کشی جوایزه نقدی اهدا خواهد شد.

* به کاربری که بیشترین افراد رو به سامانه معرفی کند، جایزه وِیژه کمپ یار تعلق خواهد گرفت.

* به سه کاربری که تا عید نوروز، یشترین پاسخ صحیح داده باشند جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

انواع جایزه نقدی در یک قدمی شما


برای شروع اینجا کلیک کنید
آدرس کانال تلگرامی سامانه کمپ ایران


  • ۰
  • ۰

مقاله بانک مرکزی

مقاله بانک مرکزی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:17

فهرست و توضیحات:

مقدمه

بیان مسئله
وظایف بانک مرکزی

بانک مرکزی

شکل‌گیری بانک مرکزی به قرن 17 میلادی مربوط می‌شود‌‌. نخستین بانک مرکزی دنیا، ریکز بانک سوئد بود که سال 1656 میلادی تاسیس شد و در سال 1668 به عنوان بانک دولتی و ملی سوئد درآمد‌‌. بانک انگلستان نیز که سال 1694 تاسیس شد در زمرهء قدیمی‌ترین بانک‌های مرکزی دنیا به شمار می‌رود‌‌. بانک انگلستان در مقابل اجازهء انتشار اسکناس، استقراض دولت را تامین می‌‌کرد‌‌. به تدریج ذخایر کشور انگلستان به بانک سپرده شد و در نیمهء دوم قرن نوزدهم، بانک انگلستان به صورت بانک تنظیم‌کنندهء اعتبارات و آخرین وام‌دهنده درآمد‌‌. بانک فرانسه نیز سال 1800 به وجود آمد و به تدریج به عنوان بانک عامل دولت و ناشر اسکناس و همچنین نگهدارندهء ذخایر و آخرین اعطاکنندهء وام درآمد‌‌. بانک هلند سال 1814، بانک اتریش 1817، بانک کپنهاگ (دانمارک) 1818، بانک بلژیک 1850، بانک اسپانیا 1856، بانک روسیه1860، بانک رایش آلمان 1875 و بانک ژاپن 1882 تاسیس شدند‌‌. تاسیس بانک مرکزی در ایران نیز به سال 1339 هجری شمسی باز می‌گردد‌‌. به این ترتیب ملاحظه می‌شود که بانک‌های بسیاری در خلال قرن نوزدهم به وجود آمدند که به تدریج انحصار نشر اسکناس را بر عهده گرفتند‌‌. با این وجود ضرورت ایجاد بانک مرکزی از اوایل قرن بیستم برای همهء کشورها احساس شد و بسیاری از کشورها در نیمهء اول قرن بیستم به ایجاد بانک مرکزی اقدام کردند‌‌.    

 


دانلود فایل

* به 5 کاربرکه بیشترین امتیاز رو تا 22 بهمن کسب نمایند، بدون قرعه کشی جوایزه نقدی اهدا خواهد شد.

* به کاربری که بیشترین افراد رو به سامانه معرفی کند، جایزه وِیژه کمپ یار تعلق خواهد گرفت.

* به سه کاربری که تا عید نوروز، یشترین پاسخ صحیح داده باشند جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

انواع جایزه نقدی در یک قدمی شما


برای شروع اینجا کلیک کنید
آدرس کانال تلگرامی سامانه کمپ ایران